• „Aktywna tablica” - to rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli  zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017–2019.

          Głównym celem programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.

          Wyposażenie lub doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne w ramach Programu umożliwia szerokie wykorzystywanie TIK i prowadzi do upowszechnienia interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów, a tym samym wspomaga proces kształcenia uczniów  w szkołach.

          W ramach programu nasza szkoła otrzymała 3 tablice interaktywne z projektorem ultrakrótkoogniskowym wraz  z oprogramowaniem. Dzięki tablicy interaktywnej z projektorem nauczyciele mogą prowadzić lekcje z wykorzystaniem najbardziej przyjaznych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych. Wykorzystanie multimediów sprawia,  że lekcje są atrakcyjne, a uczniowie bardziej zaangażowani podczas zajęć lekcyjnych.

          Podczas realizacji programu „Aktywna tablica” w roku szkolnym 2018/2019 nauczyciele naszej szkoły brali udział  w szkoleniach z zakresu stosowania TiK. Podczas pracy z tablicą multimedialną wykorzystywali na wszystkich zajęciach edukacyjnych takie sposoby jak:

          •             pisanie i rysowanie na tablicy,

          •             wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych,

          •             wykorzystanie ćwiczeń interaktywnych,

          •             korzystanie z e-podręczników, e-booków,

          •             wykorzystanie platform edukacyjnych,

          •             przeprowadzenie quizów,

          •             korzystanie z zasobów Internetu.

          Korzyści z zastosowania tablic interaktywnych w procesie nauczania i uczenia się to:

          • zaangażowanie uczniów podczas lekcji,
          • oddziaływanie na wiele zmysłów uczniów,
          • wykorzystanie grafik, obrazów, filmów do wzmocnienia percepcji wzrokowej,
          • możliwość szerokiego doboru materiałów,
          • szybki dostęp do różnych programów,
          • lepsze rozumienie zjawisk fizycznych, przyrodniczych dzięki wykorzystaniu animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk,
          • rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli.